2011. november 3., csütörtök

Szezont zárunk: marharagu, tréfás kuszkusz


Következik tehát a szezonzáró második része, benne egy marharagu, amiből ha számtalan nem is, de néhány már szerepelt imbiszen, és én inkább nem magyarázkodom. Próbáltam másra gondolni, de mivel nagyon jól illeszkedett az fejemben körvonalazódó tervhez, ráadásul remekül bírja a konyhában a magányt, azaz lehet mellette társasági életet élni, mondjuk legalább egyszer nyerni a kártyán, így végül kiütötte a többi versenyzőt. A ragu is igyekezett a keleties vonalat képviselni, került bele ras el hanout és egyéb fűszerek, aszalt gyümölcsök és kandírozott gyömbér, amit véletlenül láttam meg a piacon, és ami felhasználás előtt igen közkedvelt volt a konyhában. Sejtik ugye, mire is gondolok. 
A raguval elégedett voltam, bár most újra megállapítottam, hogy az ilyen vacsorák után nem marad másnapra biztos véleményem, és ne nevessenek, nem a túl nagy hévvel emelgetett borospohár miatt. Valószínűleg izgulok, hát igen, ezért mindenképpen jó másnap is megkóstolni a végeredményt, most megtettem, így nyugodt lelkiismerettel írom, a ragu rendben volt. A kuszkusz, a sok pirított mogyoróval már kevésbé. Nem tudom, mi lehetett az oka, de egy átkeverhetetlen, fellazíthatatlan masszává állt össze, nem kevés bánatot okozva nekem, akkorát, hogy a vacsora után a kertben több személlyel is vigasztaltattam magam. És persze szomorkodtam egy kicsit még tovább is magamban, a szituáció így utólag igazán megér egy mosolyt. Még tőlem is. A következtetés annyi, hogy inkább kisebb adag és nagyobb edény, és bizony kimért kuszkuszt többé nem veszek.
Befejeztem, főzünk.




Marharagu fügével, szilvával gyömbérrel


1 kg marhalábszár
5 dkg aszalt füge
10 dkg aszalt szilva
5 dkg kandírozott gyömbér
2 nagyobb vöröshagyma
3 gerezd fokhagyma
1 nagy sárgarépa
ras el hanout fűszerkeverék
őrölt fahéj
római kömény
1 ek sűrített paradicsom
olaj
liszt


A hagymát, fokhagymát megtisztítjuk, apróra vágjuk. A marhahúst alaposan megmossuk, papírtörlővel felitatjuk a vizet, majd kb. két cm-es kockákra vágjuk. A sárgarépát megtisztítjuk kis kockákra vágjuk. Egy öntöttvas edényben (vagy másban) felmelegítünk 1 evőkanál olajat, rádobjuk a hagymát, üvegesedésig pároljuk. Jöhet a hús, pirítsuk kevergetve néhány percig, majd következhet 2 tk ras el hanout, egy kevés fahéj és 1 tk római kömény. Egy-két percig pirítsuk még a húst a fűszerekkel, majd adjuk hozzá a répát, a paradicsomot és a fokhagymát, végül hintsük meg egy kevés liszttel, majd folyamatos keverés mellett öntsünk hozzá kb. két deci forró vizet. Só, majd fedjük le, és fedő alatt főzzük alacsony hőmérsékleten addig, amíg a hús megpuhul, közben azért keverjük át alkalmanként. Az aszalt gyümölcsöket és a kandírozott gyömbért vágjuk kisebb darabokra, és amikor már puhának ítéljük a húst, szórjuk az edénybe, keverjük át, és főzzük még a ragut 5-10 percig, fontos, hogy a leve szépen besűrűsödjön. A végén kóstoljunk, ha bármi hiányozna, pótoljuk, ahogy mindig. Mellé mogyorós kuszkusz vagy arab lepény. 

  
A holnap még bizonytalan, bejegyzés persze lesz, de még nincs végleges forgatókönyv. Azért, hogy tudják, mire számíthatnak, elárulom: Herr Paprika és Herz főznek, vagy jön a narancsos desszert. Süti. Meglepetés.



Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails